مدیرکل صمت استان؛

آغاز طرح نظارت بر بازار شب یلدا 

درآستانه فرا رسیدن فصل زمستان و شب یلدا،طرح ویژه نظارت بر بازار کالاهای ویژه این آیین در استان آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۷۷۲۳۰
|
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، «ایرج حسن پور»مدیرکل صمت استان اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن آیین سنتی شب یلدا، تقاضا برای برخی اقلام از جمله انواع میوه ها مانند انار و هندوانه، انواع آجیل، شیرینی و برخی تنقلات دیگر، انواع گلها یا برخی کالاهای تزئینی افزایش می یابد،لذا احتمال سوء استفاده ازاین شرایط برای گران فروشی یا عرضه کالای کم کیفیت بیشتر می شود.

 

وی اظهار داشت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان با هدف ایجاد آرامش روانی برای شهروندان و حمایت ازحقوق مصرف کنندگان اقدام به اجرای طرح نظارتی شب یلدا از۲۵ آذرماه تا پایان روز۳۰ ماه جاری در۲ نوبت صبح و عصر با مشارکت بازرسان این اداره کل، اتاق اصناف به صورت تمام وقت و با همراهی بازرسان اتحادیه های مربوطه نموده است.

 

حسن پور ادامه داد: بازرسان در این طرح بر نحوه ارائه خدمات، قیمت گذاری کالاها و کیفیت آنها به صورت تخصصی ورود کرده و با هرگونه گران فروشی،کم فروشی یا عرضه کالای کم کیفیت برخورد می نمایند.

 

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌ نظارتی شب یلدا به منظور جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو در عرضه و قیمت گذاری کالا اجرا شده و مباحث مربوط به تامین،توزیع ونرخ اقلام‌ میوه برعهده جهادکشاورزی است.

 

حسن پور افزود: بازرسان این اداره کل و اتاقهای اصناف استان با هماهنگی با سازمان جهاد کشاورزی نظارت بر همه اقلام پرمصرف در شب یلدا را برعهده خواهند داشت.

 

مدیرکل صمت استان در پایان از هم استانی های عزیز خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی و اقتصادی مانندافزایش قیمت خودسرانه،احتکار، کم فروشی،گران فروشی،عدم درج برچسب قیمت بر روی کالاها و ...مراتب را جهت رسیدگی از طریق تماس با سامانه پاسخگویی به شماره ۱۲۴،اطلاع رسانی نمایند.

        

ارسال نظرات
آخرین اخبار